Allah Kur’an-ı Kerim de miras konumunu çok açık ve net olarak açıklamıştır.
“Ana babanın ve yakınların bıraktıklarından, erkeklere hisse vardır. Ana babanın ve yakınların bıraktıklarından kadınlara da hisse vardır. Bunlar, az veya çok, belirli bir hissedir.(Nisa-7)
Hatta sahabelerdenibni Abbas şöyle diyor!
Allah size, çocuklarınız hakkında, erkeğe iki kadın payı kadar (vermenizi) emreder. (Mirasçılar) ikiden fazla kadın iseler bıraktığının üçte ikisi onlarındır. Eğer yalnız bir kadınsa yarısı onundur. Ölenin çocuğu varsa, anne babasından her birinin mirastan altıda bir hissesi vardır. “Eğer çocuğu yok da anne babası ona vâris olmuşlarsa annesinin hakkı üçte birdir. Ölenin kardeşleri varsa annesinin payı, vasiyetten ve borçtan sonra altıda birdir. Babalarınız ve oğullarınızdan hangisinin fayda bakımından size daha yakın olduğunu bilemezsiniz. Bunlar Allah tarafından konmuş paylardır; şüphesiz Allah ilim ve hikmet sahibidir.Nisa-11)
“Yapacakları vasiyetten ve borçtan sonra, eşlerinizin, çocukları yoksa, bıraktıklarının yarısı sizindir. Çocukları varsa bıraktıklarının dörtte biri sizindir. Çocuğunuz yoksa sizin de, yapacağınız vasiyetten ve borçtan sonra, bıraktığınızın dörtte biri onlarındır. Çocuğunuz varsa bıraktığınızın sekizde biri onlarındır. Eğer bir erkek veya kadının, annesi, babası ve çocukları bulunmadığı halde malı (diğer) mirasçılara kalırsa ve bir erkek yahut bir kız kardeşi varsa, vasiyetten ve borçtan sonra her birinin payı altıda birdir. Bundan fazla iseler üçte bire ortaktırlar. Kimse zarar görmesin; Allah’ın hükmü budur. Allah her şeyi bilendir, hilim sahibidir.(Nisa 12)
Aziz dostlarım: Bazı kimselerin kaçırdıkları Mirasın taksimini Allah celle celalühu peygamberine bile bırakmamıştır
Kız kardeşe üçte bir, erkek kardeşe üçte iki, adamın hanımına çocukları varsa,sekizde bir, yoksa, dörtte bir olaraktan Rabbimiz bunu çok güzel bir şekilde pay etmiştir.
Rabbimizin bu payına hiç kimse engel olmamalıdır bu bir beni aç meselesidir ibadettir.
Hatta Kur’an-ı Kerim de Cenabı hak şöyle buyururlar.”Ey îman edenler, birbirinizin mallarınızı haram sebeblerle yemeyin (Nisa 21)
Haramla iştigal eden bir bedenle yapılan ibadet kabul olmaz.
Kaldı ki; Kul hakkının Allah’ın affetmeyeceği günahlardan olup o hakkı kulun kulla helal etmesi ile son bulmaktadır.
Geçen de bir amcaya sordum kaç evladın var dedim üç evladım var dedi.
Kaçı kız kaçı erkek diye sordum he öyle mi diyorsun üçte kızım var dedi.
Adam kız evladini evlattan saymıyor, ne kadar garip değil mi?
Allah bizleri hayırlı ebeveynler ve bizleri de onlara hayırlı evlat olmayı nasip eylesin
Araştırmacı ilahiyatçı yazar Hüseyin DENİZ