Sabah otogardan minibüsle Edirne’ye geldim; hazır gelmişken burayı da bir görelim dedim. Son derece konforlu minibüsle 50 dakikada Edirne Otogarına geldim. Kırklareli Edirne Yolu’nun son beş veya 8 km si bölünmüş yapılıyor. Yine son derece konforlu minibüsle  yaklaşık 1,40 saatte Tekirdağ’a geldim. Tekirdağ’da kalacağım yere el çantamı bırakıp şehirde gezmeye çıktım; bu arada Namık Kemal’in adına düzenlenmiş evi ziyaret ettim; ana caddeleri ve büyük bir alışveriş merkezini gezdim. Gezdiğim yerlerde beyaz eşya, cep telefonu, televizyon, şarjlı bisiklet ve bunun gibi aletlerin enflasyon nedeni ile artan yeni fiyatlarına baktım. Sonra tarif üzerine deniz kenarına indim.  Burası gezi ve dinlenme turistik bölge; son derece güzel; karşıda büyük indirme ve yükleme gemi limanını gördüm. Sahil burada da korunmuş; yolun altı hep park; çay bahçeleri, yeme içme yerleri dolu, fiyatlar normal ve uygun; sonra yat limanına kadar yürüdüm. Kısacası deniz kenarındaki parkın tamamını gezdim. Son derece güzel korunmuş; deniz rıhtımı üzerinde bile; çay bahçeleri  var.  İlin iki büyük İlçesi var Çorlu, Çerkezköy; İlin rakımı 37; Plaka Kodu: 59 dur. Tekirdağ Merkez ikinci derece deprem bölgesidir. Tekirdağ’ın il nüfusu 1167059; merkez metropol: 906732 dir. (2023 yıl sonu verileri.)

Sabah 11:15 arabasından bilet alıp Manisa’ya gitmek üzere yola çıktım. Otobüsler yolcu almak için her ilçe otogarına giriyorlar. Otobüsler bir yerden, bir diğer şehire giderken en kısa yoldan değil; nüfusu olup, minibüslerin girmediği  ilçelere girip yolcu alıp; kendi hatlarından gidiyorlar. Tekirdağ’dan çıktıktan itibaren Devlet Kara Yolu’ndan deniz kesinlikle görünmüyor. (Marmara Denizi)  Otobüs 1915 Çanakkale Köprüsünü geçmeden önce otoyola girdi; köprü otoyol üzerinde; köprüyü seyrederek geçtik. Gelibolu’da çok fazla rüzgar türbünü var, bunlar elektrik üretiyorlar; üstte pek çok enerji nakil hattı var. (Köprüye yakın değil) Köprü Çanakkale’den yaklaşık 20 km kuzeydedir. Orta açıklığı 2023 metre; genişliği 45 metre; Toplam uzunluğu 4608 metre; çelik kule yüksekliği 318 metre; alt açıklık (Deniz ile arası) 70 metredir. Köprünün yaklaşık 500 metre kuzeyinde araba vapurları var; bunlar Tekirdağ’ın Şarköy İlçesine gidiyorlar.(Tırlar) Otobüs; Biga, Gönen, ve Bandırma yönüne devam etti. Yolcu alacağı her yere girdi; yemek ve dinlenme zamanı vermeden Manisa’ya vardı. Yollar çok güzel, her taraf bölünmüş yol. Araç % 70 üzerinde doluluğunu korudu.

Akşam Manisa Öğretmenevi’nde kaldım; sabah kahvaltısını 6 cı katta Teras’ta yaptım. Muhteşem bir manzara var; bütün Manisa ayağınızın altında; öğretmenevi son derece güzel bir yerde. Sabah yaya caddelerini ve ana caddeleri gezdim. Manisa çok büyük bir şehir. Manisa’nın nüfusu 1475716; merkez metropol 437267 dir. Manisa’nın rakımı 79 metre, Plaka Kodu 45 dir. Manisa önemli bir sanayii şehridir; ayrıca tarımsal üretim çok iyi durumdadır. Saat 11 de Uşak’a gitmek üzere otobüse bindim; meğer otobüs önce İzmir otogarına girip yolcusunu alıp; Uşak yönüne devam ediyormuş. Buda bana sürpriz oldu; böylece belirli bir kısmı da olsa İzmir’i görmüş oldum. Sonra otobüs Ankara yoluna girdi; yolcu almak için birkaç ilçeye uğradı. Yaklaşık 3 saatte Uşak’a geldi. Uşak’tan önce yolun bazı kesimleri eski yapım olduğu için çok virajlı; otobüs o kesitlerde 50-60 km süratle gidebiliyor. Bu kesimlerin standartlara uygun yapılması gerekiyor. Uşak’a saat 14 civarı geldim; sonra tarif üzerine Uşak Öğretmenevi’ne gittim. Daha sonra yaya caddesine ve alışveriş merkezine indim.  Şehir gerçekten temiz ve çok güzel görünümlü; binalar arası karşı yöne açıklık  çok iyi, binalar standard. Caddeler son derece geniş; rahat, yoğun trafik yok. Yaya caddesi çok güzel; fiyatlar uygun. Uşak’ıda yeterince gezdiğimi düşünüyorum. Uşak il nüfusu 377001; İl merkezi metropol nüfusu 265148 dir. Uşak’ın rakımı 907; plaka kodu; 64 tür. Tarımsal üretim önemli durumdadır.