(Not dünkü yazının devamıdır) 
k-) kurban keserken illa abdestli mi olmak gerekir abdestolmadan  kurban kesilebilir mi?
L-)Kurban kesenin biri abdestsiz olarak kurban kesilebilir mi?
**
Kurban ibadetini yerine getirmek, gerekli şartları taşıyan bir hayvanı, kurban niyetiyle kesmekle gerçekleşir. 
Hayvanın kesim ameliyesi ibadet değildir. Daha açık bir ifadeyle kurban kesenin kurban kesmekle ibadet yapmış olmaz ne hayatta kasaptır görevini yapmaktadır.
 Böyle olduğu için kurban kesenin, hadesten taharet şartını yerine getirmesi gerekmez. 
m-) kurban kesen kasabın ücret alması  caiz’midir?
*
Evet kurban kesen kişinin ücret alıp alıp almaması tamamen kendine aittir. Bir emek vardır verilmesi en uygun olanıdır.
Şayet kurban kesme eylemi ibadet olsaydı kasabın ücret alamaması gerekirdi. 
Çünkü ibadet karşılığında ücret almak caiz değildir.
Konumuzla alakalı bir ayrıntıdan bahsetmek istiyorum
Kurban kesen kişinin abdestli olması şart olmamakla birlikte kurban bir kurbet (Allah’a yakınlaşma aracı) olduğu için kesenin ve kestirenin abdestli olması daha faziletlidir.
n-)  İslam dışı olan ehli kitabın kestiği kurban kurban olurum?
*
Evet müslüman ve işin ehli biri varken doğru olmaz, Ancak mekruh olmakla birlikte ehl-i kitaptan olan kasabın kestiği kurban geçerlidir (Merğînânî, el-Hidâye, VII, 166).
O-) Kredi kartıyla kurban satın almak caiz midir.
*
Kurban kesmekle mükellef olan şahıs, kurbanlık hayvanı nakit olarak alabileceği gibi kredi kartıyla tek çekim taksitli olarak da alabilir. 
Bu bağlamda bedelin kredi kartıyla ödenmesi kurbanın sıhhatine engel teşkil etmez. 
Ancak buraya dikkat edilmesi gerekir!
Kredi kartı borcunu, ödeme tarihinde ödemek gerekir ve gecikmeden kaynaklanan faizli işleme düşmemek gerekir.
Kredi kartıyla vadeli olarak kurban alırken, vadeyi bankanın uygulaması halinde ilave bir ücret ödenirse kesilen kurban geçerli olmakla birlikte, faizli işlem sebebiyle ayrı bir günah söz konusu olacağı için bundan sakınmak gerekir.
f-)Taksitle kurban alınabilir mi?
*
Mülkiyet, mala sahip olma :Hayvanı bizzat yetiştirme, hibe veya miras yolu ile olabileceği gibi satın alma yolu ile de gerçekleşebilir.
Esasen vadeli satış caizdir (Mevsılî, el-İhtiyâr, II, 59). Taksit ise, borcun ödenmesinin belirli birkaç zamana vadeli olarak geciktirilmesidir (Mecelle, md. 157). Buna göre taksitlendirme yolu ile satın alınan bir mal, alıcının mülkiyetine geçtiğine göre, bu yolla alınan bir hayvanın kurban edilmesinde bir sakınca yoktur.
r-)Banka kredisiyle kurban kesilebilir mi?
*
İster vacip isterse nafile olarak kurban kesecek kimse, kurbanını peşin satın alabileceği gibi, borçlanarak da satın alabilir. Bu, kurbanın sıhhatine engel teşkil etmez. Ancak faizli borç alması durumunda faiz verme yasağını işlediği için günaha girmiş olur.Kendi imkânlarıyla kurban kesemeyecek olanların böyle yöntemlere başvurmaları dinen uygun değildir.

 s-) bir kimsenin, oğlunun veya herhangi bir başkasının bağışladığı para ile kurban alıp kesmesi durumunda bu, kurban sayılır mı?
*
Oğlu veya herhangi bir başkası tarafından kendisine bağış yapılan kimse bu paranın sahibidir. Bağışlanan bu parayı dilediği gibi harcayabilir. İster başka ihtiyaçları için sarf eder, isterse kurbanlık alıp kesebilir. Kesilen bu hayvan, kurban yerine geçer.
u-(Satın alınan kurbanlığın ölmesi veya kaybolması durumunda ne yapılmalıdır?Satın alınan kurbanlığın kesilmeden önce ölmesi veya kaybolması hâlinde satın alan kişinin maddi durumuna göre farklı hüküm uygulanır. Şayet kişi varlıklı ise, başka bir hayvanı kurban olarak keser. Çünkü kendisine vacip olan kurbanı kesmiş değildir. Fakat yoksulsa yenisini almasına gerek yoktur. Çünkü yoksula kurban vacip değildir, satın almakla, satın aldığı hayvanı kesmeyi kendisine vacip kılmıştır. Aldığı hayvan ölünce, vücûbiyet düşer ve yenisini almak gerekmez.
z-) Kurban bedeli kurban kesmeden her hangi bir kuruma para olarak bağış yapılabilirmi?
*
Kesinlikle hayır kurban vacip bir ibadettir.Buda infak şekli ile bir sadaka çeşitlidir.
Rabbim ibadet niyetiyle kesmiş ve kestirdiğiniz Kurbanlarınızı kabul eylesin.
İlahiyatçı yazar Hüseyin Deniz